Nevedu bleskovky, sonb, řetězáky ani jiné bejkárny a už vůbec nemám KlÁsNý bLoGíSeK! Majlí, HSM a jiné zrůdky pohřbívám zaživa, jejich obdivovatele požírám při plném vědomí, prášek z jejich rozdrcených kostí používám jako make up a jejich popel šňupu místo kokainu. Budiž navěky zatracen ten, kdo reklamu zde narvati hodláš!
DesignReklamyVzkazy AutoroviNávštěvní KnihaKolegovéWebyKontakt


Je incest zločin?

5. března 2011 v 12:55 | Venom |  Havraní Skřeky


Jelikož jsem člověk, který dospíval na různých fan fikcích, kde se to láskou mezi sourozenci jenom hemžilo, neviděla jsem na tom nikdy nic skandálního. Znám z internetu kluka, který měl kdysi vztah se svým bratrem, ale nikdy by mě nenapadlo, že bych se z toho měla nějakým způsobem posrat, když to dělali naprosto dobrovolně. Jsou lidé, co musí rýpat do všeho. Švýcaři jsou potom ti druzí.

Švýcarskou demokracii mnozí považují za dobrý vzor. Netrestat incest je však trochu silná káva i pro jinak tolerantní jedince. Přitom takhle to funguje už v mnoha jiných zemích, jako jsou například Belgie, Francie, Portugalsko, Nizozemsko, a Lucembursko. Nejvíce se proti novele angažovali křesťanští politici, dokonce chtěli rozšířit trestnost i na vztahy mezi bratranci a sestřenicemi.

Trochu to nechápu. Spousta lidí, vystupujících tak vehementně proti, se obává, že se dočkají doby, kdy se bude ve všech rodinách šukat ostošest. Tak horký bych to zase neviděla. Ono není incest jako incest. Příroda to zařídila tak, že společná výchova, působí na sourozence značně asexuálně. Stejně tak to je ve vztahu rodič - dítě. Incest je téměř zbytečný pojem v zákoně, protože to, co je opravdu trestné se nazývá pedofílií, zneužíváním mladistvých a znásilněním. Bez ohledu na to, zda vám to provedl příbuzný, nebo ne.

Tolerovat by se měl pouze incest dobrovolný. Tedy nejčastěji vztah bratr - sestra. Myslím si, že pokud se na něčem domluví dva dospělí lidé a nikomu neubližují, může každý zavřít hubu a nevrtat se v tom, jestli ti dva nejsou náhodou sadomasochisti a nemohl by je "vyléčit" paralen. Ano, i takoví rýpalové se najdou.

Největší "zlo", které na incest vrhá tak špatné světlo je slovo zneužívání. Podvědomí široké veřejnosti, si zkrátka dává tato dvě slova automaticky dohromady asi jako zima a sníh, nůž a vidlička. Druhý problém jsou děti takového netypického páru. Riziko že se pokrevním příbuzným narodí dítě s postižením, je podstatně vyšší. Hrozí, že se potkají dvě stejné dědičné mutace. Naše rodina má kupříkladu geneticky naprogramované problémy se žaludkem a se srdcem. V jiných rodinách se zase příliš často vyskytuje rakovina, problémy s krví, cukrovka a tak bychom mohli pokračovat. Zhruba 40 % dětí, jejichž rodiči jsou blízcí příbuzní, trpí vrozenou vadou. Na druhou stranu se taky nemusí stát vůbec nic a narodí se naprosto zdravé dítě.

Není snad nutné vysvětlovat, že nechtěnému otěhotnění se dá snadno předejít. Nemusím snad říkat, že kdyby čistě teoreticky někde takový pár existoval a rozhodl se děti adoptovat, je bez šance. Co si tedy počít když děti chceme? Půjčovat si je? Nebo to risknout? A je takový risk fér vůči tomu malému tvorečkovi, který musí spoléhat na štěstí?

Dá se vůbec za incest považovat, pokud sourozenci strávili dětství v jiných rodinách, a jednoho dne se náhodou potkali? Nebo co třeba pravý opak, kdy vedle sebe vyrůstali geneticky odlišní jedinci, tedy nevlastní bratr s nevlastní sestrou? Začíná se nám to zamotávat. Ale i v takovém případě vám je přisouzena vina. A vy nesete odpovědnost.

Podobný případ se už stal. Nejznámější jména, která souvisí s tímto tématem jsou Patrick Stuebing a Susan Karolewski. Patrick vyrůstal od tří let u adoptivních rodičů a se svou sestrou se znovu setkal ve třiadvaceti letech. Dnes mají čtyři zdravé děti, ale německé úřady jim nepřejí chvíli klidu. Stuebing si odseděl ve vězení dva roky, ale protože vztah se sestrou neukončil, vyfasoval dalšího dva a půl roku. Podstoupil i sterilizaci, aby nedošlo k početí dalších údajně "geneticky vadných" dětí, ale vězení se nevyhnul. Příběh této dvojice je dokonce popsán na jejich internetových stránkách. Pochopitelně nechybí živá diskuze, kde ve spleti názorů odvolávajících se na Bibli, šlechtické rody, zákony i morálku převládají ty, které páru fandí a myslí si, že by je měla policie nechat být, protože nedělají nic špatného.

Zastávám názor, že co se lásky týče, nemá do toho jeden druhému co kecat. Lidi soudí, a přitom o konkrétních případech vědí úplné kulové. Pokud už chce někdo plýtvat energii, ať se věnuje prevenci domácího násilí a prokazování viny v této oblasti. Je to totiž těžší, než se na první pohled zdá. Můžeme sem zahrnout nejen nedobrovolný incest, ale i případy omezování osobní svobody, ublížení na zdraví, zanedbání péče o dítě a v neposlední řadě psychický teror, který se dá skvěle maskovat. Málokterá oběť totiž má dost silné nervy vydržet svědčit proti vlastnímu členu rodiny až do konce. Jenom vzpomínky hrozně bolí, natož o tom znovu a znovu mluvit. Tito lidé raději co nejrychleji opouští rodné hnízdo a snaží se zapomenout. V těchto případech není incest záležitostí sexuality, ale jen další prostředek jak si potvrdit svou moc a nadřazenost. V tom je ten velký rozdíl.

Budu ráda za každý názor, takže se vyjadřujte a diskutujte.
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Cappuccino Cappuccino | Web | 5. března 2011 v 13:10 | Reagovat

No, ťažko povedať. Sestru nemám, takže absolútne netuším či by medzi nami mola vziknúť sexuálna príťažlivosť. Brata nechám bratom, niesom homosexuál.. ale pokiaľ sa dvaja milujú, nie je čo riešiť. Mne to je fuk.. aj keď sú súrodenci.. pokiaľ sa ľúbia, ich vec. ;-)

2 lenny lenny | Web | 5. března 2011 v 13:12 | Reagovat

Incest rodič-dítě bych klasifikovala stejně jako znásilnění mladistvého (nemusí tam ani být násilí, ale dovedu si představit, že otci se strašně těžko odmítá i když to není příjemný, je tam psychický nátlak, deformuje to pohled dítěte na sexualitu a vztahy atd.), incest rodič-dospělé dítě, bratr-sestra (oba dospělí) bych neřešila. Měla jsem spolužáka, jeho rodiče byli bratranec-sestřenice (praví, žádní nevlastní), a byl to strašně chytrej a navíc milej kluk. Byl úplně normální, spíš nadprůměrně skvělej. Prý se jeho rodiče báli a dělali si testy na dědičné choroby, ale v pohodě.
A obecně: samozřejmě souhlasím s tím, že do toho "kdo s kým a jakým způsobem" by stát neměl zasahovat, pokud to tak oběma (dospělým!) vyhovuje.

3 Malkiel Malkiel | Web | 5. března 2011 v 13:20 | Reagovat

Podle genetiků a antropologů všichni pocházíme za šesti matek odkudsi z východní Afriky, tudíž se stejně všichni dopouštíme incestu. ;-)
Můj osobní názor je, že všechno, co se děje ze svobodného rozhodnutí dvou i více dospělých lidí, by nemělo být trestné. Samozřejmě za okolností, že to neohrožuje nebo neškodí jiným lidem. ;-)

4 Dori Dori | Web | 5. března 2011 v 13:20 | Reagovat

Obdivuhodně napsáno a mě nezbývá než souhlasit. Naprosto se s tímto článkem ztotožňuji (včetně toho vyrůstání na incestních fanfikcích).
Dobře, uznávám, může být problém s tou dědičností, kdyby náhodou sourozenci chtěli mít děti, ale jinak? Jinak to okolí může být úplně ukradené, jestli k sobě bratr se sestrou cítí něco víc než jen ten sourozenecký vztah.

5 Cirrat Cirrat | Web | 5. března 2011 v 13:23 | Reagovat

Mně to připadá zvrácené, ale já se taky zaklínám genetickou diverzitou. Pokud se jedná třeba o mužský homosexuální pár, je mi to srdečně jedno, jelikož a protože děti mít nemůžou, takže budiž jim přáno. Stejně tak ženský homosexuální pár - sperma jim bude stejně muset dodat někdo jiný.

Ale bratr a sestra? :-x Jako, museli by si dát sakra majzla a podobně.

Prostě mi to nepřijde fér vůči těm dětem. Co se týče bratranců a sestřenic, tam už jsem klidnější, protože jsou geneticky relativně dál od sebe.

I tak bych ale řekněme "incest v sourozenecké rovině" netrestala.

Ale incest rodič-dítě mi připadá fakt mimo. Myslím, že bych nedokázala uvěřit tomu, že tam nedošlo k nějakému tomu ukecávání nebo aspoň k vydírání pocitem viny...

I když, co na to Woody Allen?

6 agrrr agrrr | E-mail | Web | 5. března 2011 v 13:25 | Reagovat

Fůůůůů. Složité. Jak na to odpovědět?Myslím, že spousta těch odpůrců má největší strach z toho, že to uvidí jejich malé děti a budou to doma zkoušet. Ale nikdo nevidí už to, že pár nikde nechce prezentovat to, že jsou v blízkém příbuzenském vztahu. Onen pár chce být prostě spolu a myslím, že těžko se tím někde budou chlubit... Nemyslím, že je to nemorální. Možná trochu zvrácené (ale přiznejme si dneska je na světě zvráceností), ale myslím, že je to každého soukromá věc.
Kdyby na mě sousedka vyrukovala že její manžel je zároveň jejím bratrem, asi bych řekla, že je to její věc a ať si to nechá pro sebe.

7 KadetJaina KadetJaina | Web | 5. března 2011 v 13:56 | Reagovat

Incest vs. zneužívání. Incest jako takový bych klidně povolila (stejně by do toho 98% populace nešlo. Když si vzpomenu na bratra ve vaně chtěla jsem ho maximálně utopit.)
Co se zneužívání týče, to je úplně jiná kapitola, za kterou bych stavěla ke zdi, obzvlášť v rodině. To je trestný čin, kdy jedna strana podstupuje nedobrovolně spoustu nepěkných věcí. Zákony by mezi tím měli rozlišovat.
Ten případ z německa mi přijde směšný, soudit je za to, že se mají rádi. Možná se budou vymlouvat na to, že chtějí předejít degenerovaným jedincům (a stává se to, víme z minulosti a všech těch panovníků... Takový Rudolf II., že?) Ale o ty děti se budou starat jejich rodiče, tak ať neremcaj.
Zpřísnit tresty za zneužívání a incest třeba povolit. Nejsem úplně pro, ale vychází mi to takhle.

8 kappa kappa | Web | 5. března 2011 v 14:10 | Reagovat

s incestom nesúhlasím v žiadnom prípade, ale keď niekto iný má na to iný názor a chce spávať so súrodencom a ten druhý nie je proti, nech, je to ich vec...

9 Evil Evil | Web | 5. března 2011 v 14:16 | Reagovat

achjo Venom, já z tebe porodím :-D

jinak k článku.. pokud se to nežene do extrému a k plození postižených dětí, nemám nic proti :-)

10 Bylinka Bylinka | Web | 5. března 2011 v 14:53 | Reagovat

Kvalitní článek!
Musím říct, že ve všem s tebou souhlasím. Incest jako takový je společností zbytečně odsuzován a brán moc konzervativně. Jediným protiargumentem pro mě je možné riziko postižených dětí, ale není to spíš obdivuhodné, že dva lidé jsou pro svůj vztah ochotni podstoupit i takové riziko a oběť?
Beru to spíš z pohledu bratr-sestra nebo bratranec-sestřenice, u vztahu dcera-otec nebo matka-syn bych asi až tak zase nesouhlasila.
Taky by se musela vymezit nějaká hranice mezi tím, co už je či není zneužívání. Protože malá holka může odsouhlasit, že všechno bylo stoprocentně dobrovolné, ale když sama ještě nemá z toho všeho rozum a jediné, co ji k tomu vede, je pouto k otci nebo poslušnost, je to zlé.
Ano, možná je to trochu zvrácené, ale kde bych určitě tu výjimku udělala, by byl bratranec-sestřenice. Jsou si už trochu vzdálenější a to riziko je menší.

11 Cady &  Enemy Cady & Enemy | Web | 5. března 2011 v 14:59 | Reagovat

Mě nezbývá než do puntíku souhlasit. (a bráškovi taky) Nikdo nemá právo jakýmkoliv způsobem zasahovat do vztahu dvou lidí, kteří jsou spolu dobrovolně a mají se rádi... Každý ať si zamete před vlastním prahem, než začne soudit druhé.
Co se Patricka a Susan týče, je to opravdu příšerný a je mi z toho akorát tak smutno. Jsou to sice sourozenci, ale jejich děti jsou ZDRAVÉ, potom tedy nechápu, proč do toho ještě vůbec někdo zasahuje...

12 Dragita Dragita | Web | 5. března 2011 v 19:54 | Reagovat

zamysela jsem se nad tvý článkem. Já když uslyším Incest, řeknu si no fuj teda. Jenže když teďka sem se nad tím pozastavila. Proč tak odpovídám? No proto, že si vzpomenu na vlastního bratra, se kterým se zrovna nemusím a proto říkám fuj.

takže po dočtění, je mi jasné, že je pokud se mají rádi, fakt by jim do toho neměl(takhle jsem o tom nikdy nepřemýšlela). Genetika je sice problém, ale pořád je to jejich věc.
....Máš pravdu, kdyby se tak více zaměřili na pedofily a  zneužívání místo trestání nevinných lidí.

13 Dragita Dragita | Web | 5. března 2011 v 19:55 | Reagovat

vvyškočilo  mi slovo - fakt by jim do toho neměl nikdo kecat...

14 Nel-ly Nel-ly | 5. března 2011 v 20:27 | Reagovat

já vlastně souhlasím se Sikar, bylo to zakázáno kvůli genetice, a proto by to tak mělo zůstat... v telenovelách se vždy najde příklad toho, kdy se bratr zamiloval do sestry, kterou nikdy neviděl (ha! náhoda -dobře, mě dětsví mě ovlivňuje), jako takový to není zločin, ale jednoho z nich bych jednoduše vykastrovala

co se týče vztahu rodičů s dětmi přijde mi to zvrácené a nechutné, i kdyby děti souhlasily - podle mě jim to nemůže jít na mozek, i kdyby jim bylo třeba padesát

co se týče bratranců a sestřenic, je to teprve pár desítek let, co se evropané přestali brát v rodinných kruzích (někde tos tále přetrvalo) a aby to církev zakazovala? notak! Vždyť oni bývali propagátory...jenže církev vždy kecala do včeho a zvláštní na tom je, že mě to ve většině případů dokáže nasrat... to už je něco jiného

btw. říkáš, že si ovlivněna fanfikcí...stejně tak i já... ale povídky, fantazie, bývají často psány o věcech, které jsou zakázané a za normálních okolností by tě to ani nenapadlo (jako třeba v HP, kdy jsem si zamilovala povídku s párem Lucius/Draco, ale v běžném životě bych mu přála, aby mu někdo uřízl koule a posolil ránu solí...)

15 havránka Venom havránka Venom | E-mail | Web | 5. března 2011 v 20:29 | Reagovat

Překvapilo mě tolik tolerantních názorů :) mimochodem, to že risknou zda budou mít zdravé dítě, je sice pro ně obrovská zkouška, ale trochu sobectví vůči tomu děťátku. Byla bych spíš pro adopce, popřípadě pro přísný lékařský dozor.

A se vztahem rodič - dítě to vidím asi podobně. Je mi to proti srsti, myslím, že snad takový případ, kdy by to bylo dobrovolné neexistoval, snad s výjimkou schizofrenní matky... Ale v případě, že ti dva žili vlastní životy a potkali se náhodou?

To už je i otázka co je víc, zda biologický rodič, nebo ten, který se o dítě stará. A který z těch dvou bude sexuálně méně přitažlivý pro dítě?

16 Cirrat Cirrat | Web | 5. března 2011 v 21:43 | Reagovat

Hele, tak jsem si vzpomněla... http://failblog.org/2011/03/05/epic-fail-photos-frame-and-picture-fail/

Jinak s tím "vyrůstali odděleně a šíleně se zamilovali" - já popravdě nevěřím v takovou šíííílenou lásku, bez který nelze být.

Většina lidí má pud sebezáchovy. Když mají jeden postih za druhým, alespoň si dávají majzla, aby se na to nepřišlo. Ti dvy sourozenci popisovaní v článku mi přijdou vadní - ne proto, že spolu něco maj, ale že nemaj dost rozumu se sebrat a zmizet někam, kde to nikomu nedojde. Nějaká jiná země, která nemá takový zákony. Nebo tři změny jména a každýmu to může bejt šumák. Stačilo by tak málo...

Stejně tak si myslím, že je možné najít ideálního partnera, ale při tom, že je na světě kolem 7 miliard lidí, že by bylo pro každýho ten správnej pouze jeden jedinej? To nedává smysl.

Pokud byli vychovaní zvlášť a potkaj se, zamilujou se, a pak zjistí, že jsou biologičtí sourozenci, pak se musí rozhodnout: buď budou tutlat fakt, že si navzájem připadaj atraktivní, nebo to, že jsou sourozenci. Lidi, kteří pobíhají kolem a říkaj "Mám najednou super bráchu a jsem s ním těhotná a nemůžu bez něj žít" mi fakt připadaj duševně vyšinutý...

BTW, pamatuješ na ten případ babičky a vnuka? Jako, gerontofilii nedávám obecně... O_O

17 havránka Venom havránka Venom | E-mail | Web | 6. března 2011 v 8:25 | Reagovat

[16]: Hezký obrázek :-D

Tak jasně že tu pro každého není jen jedna jediná osoba. Oni o tom ani nemluví kolik partnerů měli předtím, než se zase našli.

Když se na to podíváš ze svého pohledu... Představ si, že se to samý stane tobě. Já vím, je to pitomina, jen čistě teoreticky. Já bych se vztahu taky nevzdala jen kvůli nějakému pokrevnímu příbuzenství. Pokud by to klapalo není co řešit. Důvody k rozchodu vidím někde jinde.

Co mi nejde do hlavy - proč neodjeli třeba do té Belgie? Neznáme jejich sociální poměry. Nedokážu si představit, že by bylo jednoduché se ze dne na den sbalit, tohoto bytu se zbavit, a jiný si v Belgii sehnat. Na takovou akci to chce dobrou přípravu. Další věc - opustit svoje milovaný město, kde mám rodinu a přátele? To je další věc, která tě nutí k zamyšlení. A co práce? A tak se čas protahuje, až je najednou pozdě.

Co nechápu jsou ty děti. Naštěstí jsou zdravé *upíná oči k nebesům*. Jenom by mě zajímalo, jestli si s jejich početím dělali vůbec hlavu. Je možné, že si je chtěli nechat, ale ze strachu o jejich zdraví, se lékařům svěřili s tím, jak je to vlastně doopravdy, aby jim na ně dali větší pozor. Tady to mohlo prasknout no. Lékařské tajemství? Ale ne, tohle je přece na sociálku! Chudáčci malí.

Bohužel tu nemám přesnou časovou osu jednotlivých událostí. Nevím kdo tohle zbouchnul, nevím jestli to tutlali a prasklo to... ideální by bylo, kdyby se odstěhovali do jiného města, ale jakmile přijdou ty děti, tak nepomůže ani to.

Babičku a vnuka? Jo kdysi jsem něco takovýho slyšela. Proboha... nepochopím :D

18 veruce veruce | Web | 6. března 2011 v 9:17 | Reagovat

Zrovna včera jsem o tomhle přemýšlela a vidím to prakticky stejně jako ty. Nejvíc absurdní mi příjde, že se nesmí dát dohromady nevlastní sourozenci...

19 KadetJaina KadetJaina | Web | 6. března 2011 v 10:27 | Reagovat

[16]: Babička a vnuk? To zní děsivě.

[17]: Myslím, že přestěhovat se do jiného města by nestačilo, protože úřady jim budou pořád v patách. Jiný stát by byl jistější, ale získat občanství jinde asi nebude žádná prdel. Obzvlášť, když máš na krku úřady kvůli něčemu takovýmu a prakticky "utíkáš před zákonem."

20 havránka Venom havránka Venom | E-mail | Web | 6. března 2011 v 10:44 | Reagovat

[19]: Myslela jsem jiné město ještě v době, kdy úřady o ničem nevědí a kdy tu nejsou ty děti. Abych byla přesná :)

21 KadetJaina KadetJaina | Web | 6. března 2011 v 13:20 | Reagovat

[20]: Tak to jo, to by mohlo fungovat.
Ale upřímně, copak se na to mohlo jen tak přijít? A jak se to dostalo takhle brutálně do éteru, to se s tím museli chlubit na každém rohu (+ ono se možná ani není čím chlubit.)

22 Garou-tan Garou-tan | Web | 6. března 2011 v 13:44 | Reagovat

Osobně mi přijde zbytečné incest trestat, když je dobrovolný. Jak už jsi říkala, lidé do toho nemají co kecat. Láska si prostě nevybírá a občas se člověk zamiluje i do bratra nebo do sestry, co naplat.
Nedobrovolný incest... a proč tomu tak vlastně říkat? Vždyť to většinou bývá zneužívání nebo znásilňování. To ať se trestá. Dobrovolný incest je přece normální sex, tak proč by měl být trestný?

23 havránka Venom havránka Venom | E-mail | Web | 6. března 2011 v 14:10 | Reagovat

[21]: Mohlo to bejt kvůli dětem. Kdybys čekala děťátko se svým bratrem, asi bys měla větší strach o jeho zdraví a řekla o tom lékařům. Ale to jsou jen domněnky. Jasně že takový situaci se dá předcházet, ale žádná ochrana není na 100%

[22]: Moje slova :)

24 Storyteller Storyteller | Web | 6. března 2011 v 16:31 | Reagovat

Jsi moc free. Díky Bohu za moje předsudky a konzervatismus.

25 havránka Venom havránka Venom | E-mail | Web | 6. března 2011 v 17:45 | Reagovat

[24]: Jsi moc konzervativní. Díky Bohu za moji toleranci :-D

26 Bastett Bastett | Web | 6. března 2011 v 18:27 | Reagovat

Právě nad tímhle se zamýšlím už asi dva roky.
Pokud to jsou nevlastní sourozenci tak čemu by to vadilo? Vždyť stejně nemají stejné geny. A pokud je to dobrovolné... Proti tomuhle bych nic neměla.
Možná, že v případě vlastních sourozenců by měla být určitá omezení. Třeba, že nesmí mít vlastní děti. Sice to je hnusné, ale proč dávat v sázku zdraví těch dětí.
Ale zároveň bych jim nezakazovala adoptovat dítě. Stejně, pokud se nebudeě hrabat v rodných listech atp. tak nepoznáš, že jsou sourozenci.
No rozhodně bych incest nepovažovala za tabu. Počkej, je to tam vůbec? No myslím, že jo...

27 Babe Babe | E-mail | Web | 6. března 2011 v 18:56 | Reagovat

Když by nikdo nevěřil těm kecum, že děti budou "vadný", tak by nebyly :P Hlasovalo jsem pro prvou možnost.

28 KadetJaina KadetJaina | Web | 6. března 2011 v 20:30 | Reagovat

[23]: No tom něco bude. Ale doktoři, co neudřží doktorské tajemství jsou na houby. Na druhou stranu, zatajovat rádoby zločin by se taky nemělo.

29 Zlatka Zlatka | Web | 6. března 2011 v 21:51 | Reagovat

No je to divné, pro nás ostatní, ale zase když se dva lidi milují, nic s tím nenadělají. Trestat je za to je nesmyslné... a teprve toto je nemorální.
Když jsou to nevlastní sourozenci, nevím, co by se mělo řešit. Když jsou vlastní, jo to mi už pripadá... nechci říct dívné, ale spíše nepřirozené, ale stane se a člověk s tím nic nenadělá. A mezi bratranci a sestřenicemi... no přeci není ten příbuzenský vztah tak blízký jako u sourozenců, takže bych to zase nepovažovala za takový "skandál", ale pochopitelně by to pro rodinu bylo šok. Co nepochopím je ale třeba incest mezi matkou - synem, otcem - dcerou, babičkou - vnukem apod. To už mi připadá nechutné a zvrácené, ale opět. Oni s tím nic nenadělají.

30 Stříbřitá Stříbřitá | 7. března 2011 v 9:50 | Reagovat

Jenom jedna drobnost - vztah bratrance a sestřenice je v naší zemi povolen a NENÍ považován, z hlediska zákonů, za incest. Incest jsou jen vztahy po přímé linii, tedy vztah s babičkou (prababičkou taky, ale to by se asi nestalo), dědečkem, mámou, tátou, sestrou, bratrem, synem, dcerou, vnukem, vnučkou a případně pravnukem a pravnučkou atd., ale zase, to už by se nejspíš nestalo.

31 Venom Venom | E-mail | Web | 7. března 2011 v 9:54 | Reagovat

[30]: Však neříkám že je považován za incest, ve článku o tom nepadlo slovo. Pouze křesťanští politici chtěli tuto novotu zavést.

32 Blanch Blanch | Web | 9. března 2011 v 15:42 | Reagovat

Zákon incest nezakazuje kvůli tomu, že by se dali dohromady dva sourozenci(či jiní příslušníci rodiny) a že by to bylo amorální, zákon to zakazuje, protože se bojí toho, že z takových vztahů vyjde handicapované dítě, které bude muset stát živit, protože náklady na něj jsou značně vyšší a musí to pokrýt sociální a zdravotní a tak dále a tak dále. A ve výsledku by výdaje státu byly zkrátka větší, než v případě zdravého dítěte.
V tom je to pokrytectví. Ty výmluvy, že to není morální, jsou totiž jen zástěrkou.

Nicméně - nevím, kdes přesně vzala těch 40%, ale ani těch 40% to není. Z genetického hlediska totiž kombinací dominantních alel dvou sourozenců, kteří zdědili po rodičích každý něco jiného(ani dvojčata nezdědí NIKDY stejné vlastnosti, i když vypadají stejně, jejich DNA se liší) vyjde zase něco jiného. DNA si vezme z každého sourozence zase jen to z dominantních alel a pravděpodobnost, že z toho vznikne genetický omyl - čili postižený(myslím tím jakkoliv postižený, třeba i jen vadou zdravotní) potomek, protože se "může" stát, že ti sourozenci mají z obou rodičů totéž(i když to tak ve většině případů nebývá), je zhruba 1:4, takže v procentech to čítá tak 25%. Což není za "o tolik" vyšší, než v běžném neincestním páru. Dnešní statistiky narození geneticky postižených dětí je stále vyšší.

Jenže pak jsou i případy, kdy právě rodičům se stejnou(např.) srdeční vadou se narodí naprosto zdravé dítě, protože ta vada není dominantním prvkem DNA. To je to, co nikdy nedá přesné statistiky, protože člověk neví, jestli se to dědí nebo ne.

Zrovna před týdnem jsem o tom četla i článek v jednom vědeckém časopise.
Ta procenta se dost nafukují, aby to lidi děsilo a aby měli záminku.

Takže chyba je hlavně v tom, že stát by za takové riziko musel platit, proto to nechtějí povolit a proto se to trestá.

Mám dojem, že i na idnesu o tom byl nedávno článek, matně si vzpomínám, že jsem něco takového četla v práci.

Ale podle mě je docela hnus nakazovat lidem, koho smí a nesmí milovat.
Jak si psala - když spolu dva lidi vyrůstají(i když nejsou sourozenci) celý život, působí to na ně asexuálně. Mají zkrátka k sobě ten sourozenecký vztah a přes ten se nepřeklenou. Takže riziko incestních vztahů(pokud se nejedná o pedofilii ze strany otce, která je už o něčem jiném) není tak vysoké. A pochybuji, že by to stát tak ždímalo, kdyby v republice byly tři takové páry a každý měl dvě děti, které by byly postižené(což by dle statistik stejně nebyly).

Oni si asi myslí, že když to povolí, tak si sourozenci totiž hned začnou skákat do postele :), to je prostě směšné.
Ať si miluje kdo chce, koho chce a pokud jsou to sourozenci, nevidím důvod, proč by jako každý normální člověk neměli mít právo na lásku. Je to diskriminace.

Jinak takový případ byl i u nás v Česku. Před takovými deseti lety možná? Bylo to v Na vlastní oči.
Sourozenci vyrůstali každý jinde s jinými rodiči - adoptovaní, a pak když spolu měli dítě(úplně zdravé a normální), tak zjistili, že jsou bratr a sestra a začala velká kauza. Ani jeden z nich nešel do vězení, ale museli jít od sebe a oba dva tím velmi trpěli.
A jak k tomu přijde to dítě, že? Takhle jim násilně odtrhnout rodiče.

33 Blanch Blanch | Web | 9. března 2011 v 15:57 | Reagovat

Abych ty svoje maglajzy vysvětlila víc laicky...

Dítě zdědí po rodičích dejme tomu 50% DNA z každého. Dáme si příklad: sestra a bratr, každý má DNA 1:1 po rodičích. To, co mají společného, jejich dítě od nich od každého zase zdědí 50% a 50%, ale ve výsledku těch vadných DNA zdědí jen 25%, protože od každého dědí něco jiného. Stejné alely se nedědí dvakrát(vždycky musí být jedna víc dominantní, aby převýšila tu druhou a pokud jsou stejné, tak se nedvojí), takže ve výsledku nejpravděpodobnější DNA po rodičích je takových 25% z původního vadného genetického kódu.
Samozřejmě - zrovna to dítě může dostat peška a vyžrat si to na celé čáře, to je taky možnost, jen ne tak vysoká, jak se traduje.

Takže když to vezmete generačně.
Jsou dva rodiče, jeden má srdeční vadu, jeden je zdravý. Jejich děti - dejme tomu - tu srdeční vadu zdědí oba napůl(v praxi zajímavé přirovnání, ale což :D), kdyby tedy teď spolu měli dítě, tak jen od každého z rodičů může zdědit půlku té vady a jelikož to je stejná vada, tak se nebude křížit. Takže otázkou je, zda-li zdědí vadu naprosto stejně jako ji mají rodiče, nebo ještě o polovinu sníženou tím, že zahrají v genetice svou roli zase jiné alely a nemoc zeslabí. Nebo naopak nezdědí nic.

Tady je problém totiž jenom v tom, že se genetici bojí toho, že se budou křížit stejné zdravotní vady, které budou mít dopad na dítě.

Ale to by potom museli zakázat lásku všech párů, kde jeden má třeba cukrovku a druhý srdeční vadu. Ve výsledku by to bylo totiž totéž.
Rodinný kód sám o sobě totiž není vadný a jeho křížení nenese žádný "Vir" :), to jsou jen prostě dispozice, které může mít mimochodem každý druhý člověk taky.
Pravděpodobnost, že člověk k sobě najde partnera se stejnou genetickou vadou je sice nižší, ale ne neexistující.

34 Venom Venom | E-mail | Web | 9. března 2011 v 16:02 | Reagovat

[32]: Těch čtyřicet procent jsem si vyhledala na internetu a podobný číslo jsem četla i v jednom časopise. Netvrdím, že to všechno nemůže být jinak. Informace co se servírují veřejnosti nemusí být vždycky pravdivé.

To mi ani neříkej, že ti dva sourozenci, co měli dítě se museli... rozvést? To mi netvrď, že soud sebral tomu drobečkovi rodiče? Jak to dopadlo? Nezavřeli ho doufám do ústavu nebo tak něco? :-( Dneska nám stát miluje koho milovat a koho ne, zítra nám to zakážou úplně...

35 Blanch Blanch | Web | 9. března 2011 v 16:06 | Reagovat

Takže vážení, jakmile to jednou povolí, hned všichni naskáčete do postele svých sourozenců a začnete se množit, aby konečně ty jejich obavy měly opodstatnění.
Protože jak je našim myslitelům už od prvního okamžiku jasné, všichni ve skrytu duše toužíme po tom se vyspat se svým bratrem/sestrou a mít s ní(m) děti *ironík*

Je to postavené na hlavu, tady u toho je jasně vidět, jak jen hledají záminky, jak ty lidi omezit, protože se jim to nehodí do krámu.

A co, že to někomu přijde amorální, je každého věc, koho má rád a nikdo nemá nárok mu do toho kecat.

A jak se říká - zakázané ovoce nejlépe chutná. Dokud to bude zakázané, bude to víc lákavější :D
Ne, že by se mi můj bratr jako chlap nelíbil, ale opravdu mě nikdy nenapadlo mít s ním děti.

36 Blanch Blanch | Web | 9. března 2011 v 16:10 | Reagovat

[34]: Oni nebyli manželé, žili jen na hromádce. A měli jen stejnou matku ke všemu, otce měli každý jiného.
Když to tenkrát bylo v televizi, tak se to řešilo, nevím, jak to dopadlo, ale vím, že museli od sebe. Oba tam brečeli do kamery, ta sestra se tam pomalu hroutila s dítětem v náručí, ale prostě spolu být nemohli...

A zjistili to náhodou.
Ta sestra si kdysi nechala vystopovat svou pravou matku a začala se s ní vídat. Pak jí přivedla ukázat přítele a dítě a matka v tom klukovi poznala rysy svého bývalého partnera a když zjistila, z jakého je děcáku a odkud, tak si zjistila, že je to taky její syn.
A největší srandou na tom bylo, že je napráskala ona. Vtipné, že?

Ty procenta jsou určitě přehnané, tolik to být nemůže ani když to vezmeš logicky - ne v každé rodině jsou genetické vady a dispozice ke špatnému DNA.

37 Venom Venom | E-mail | Web | 9. března 2011 v 16:53 | Reagovat

[36]: To je hrůza tohle. Tady jediná možnost je odstěhovat se někam, kde tohle není postavený mimo zákon. Jenže to taky není dvakrát jednoduchý. No místo toho aby se třeba pomáhalo týraným dětem, tak se serou do tohohle. Stát si troufne jedině na chudáky, ale aby pozavírali hajzly co si to zaslouží, to ne.

38 Blanch Blanch | Web | 9. března 2011 v 16:56 | Reagovat

Ať si připadám komukoliv zvrácená, já si myslím, že by měl být i incest povolený. Stejně tím, že to povolí, nepropukne incestní pandemie. Takových případů je na světě kolik v porovnání se zbytkem? Prostě mi to přijde nefér.
A zapomněla jsem říct, že souhlasím s každým slovem, cos napsala.

Nejvíc mě na tom pobavilo asi to, že jsem nad tímhle tématem díky těm článkům taky nedávno přemýšlela.

39 Venom Venom | E-mail | Web | 9. března 2011 v 17:32 | Reagovat

[38]: Super, nejsem sama "zvrácená" :D už se těším na tu strašlivou pandemii. Určitě to vypukne, že ano. Zejména mezi osobami stejného pohlaví :D každej ve skrytu duše touží po tom vrhnout se na to se svým sourozencem, ale neudělá to, dokud zákon nepovolí :D

40 Blanch Blanch | Web | 9. března 2011 v 19:58 | Reagovat

No určitě, my totiž vyrůstáme jen za tím účelem, abychom plodili děti se svými sourozenci. Vždycky jsem to viděla jako svůj životní cíl, ty ne? :D

Právě. My ty zákony totiž tolik ctíme...
Jako by si to lidi neuměli zařídit i bez nich.

41 Venom Venom | E-mail | Web | 9. března 2011 v 20:14 | Reagovat

[40]: Vždycky jsem si přála ošukat svého naprosto dokonalého a překrásného a nejvíce sexy bratra. Až na to, že žádného nemám :D

Ale kdyby tu byl, tak nevím, jestli se udržím :-D

42 Blanch Blanch | 9. března 2011 v 20:48 | Reagovat

[41]: Určitě ne, tomu se totiž těžko odolává...

43 Venom Venom | E-mail | Web | 9. března 2011 v 22:30 | Reagovat

[41]: Děkuju, to mě uklidnilo :-D

44 Blanch Blanch | Web | 10. března 2011 v 3:12 | Reagovat

[43]: Ráda jsem posloužila :)

45 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 13. března 2011 v 11:35 | Reagovat

Je idiotské myslet si, že vězením se něco vyřeší. Pokud jeden druhého miluje, tak vězení není nic než komplikace. A pak teprv děti strádají, kdyžn nevidí čtyři roky tatínka...

Pokud jsou lidé mezi sebou "domluvení," oboum takový vztah nevadí, tak by měl být incest tolerován.

46 Ing. Ing. | 29. října 2014 v 1:09 | Reagovat

Naprosto souhlasím se vším co je v tomto článku, jakýkoliv incestní vztah, pokud je dobrovolný a je mezi dvěma dospělými lidmi, schopnými racionálního uvažování je naprosto v pořádku a nikomu do něj nic není, dokonce by jsem uzákonil i jejich svazky, pokud chtějí uzavřít manželství.
Jen by jsem ještě podotknul, že pokud by mělo dojít k těhotenství, tak se není čeho bát, stačí u lékaře nahlásit, že se Vám v rodině kdysi objevila nějaká genetická porucha například Edwardsův syndrom, Svalové dystrofie nebo třeba Cystická fibrosa (lze jich jmenovat celou řadu) a dojde k odběru plodové vody v 15 týdnu těhotenství, udělají se genetické testy a budete mít naprostou jistotu, že je dítě v pořádku.
Pravděpodobnost, že dítě bude postižené je menší z incestního vztahu než u ženy ve věku přes 45 let z přirozeného vztahu.

Nemám rád, když se lidem lže a tabuizují se záležitosti běžného lidského života jen kvůli starým a zkostnatělým náboženským a morálním dogmatům.

47 Smithd866 Smithd866 | E-mail | Web | 23. listopadu 2016 v 19:32 | Reagovat

I got what you  intend,  thankyou  for  putting up.Woh I am  lucky  to find this website through google. Being intelligent is not a felony, but most societies evaluate it as at least a misdemeanor. by Lazarus Long. kdcebdgffbdegdaf

48 WaclawQ WaclawQ | E-mail | Web | 29. dubna 2017 v 17:34 | Reagovat

Velmi pěkný blog, těším se na nová pracovní místa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama










If you look in the mirror and don't like what you see
You can find out firsthand what it's like to be me.
So gather´round piggies and kiss this goodbye,
I'd encourage your smiles, I´ll expect you won´t cry!