Nevedu bleskovky, sonb, řetězáky ani jiné bejkárny a už vůbec nemám KlÁsNý bLoGíSeK! Majlí, HSM a jiné zrůdky pohřbívám zaživa, jejich obdivovatele požírám při plném vědomí, prášek z jejich rozdrcených kostí používám jako make up a jejich popel šňupu místo kokainu. Budiž navěky zatracen ten, kdo reklamu zde narvati hodláš!
DesignReklamyVzkazy AutoroviNávštěvní KnihaKolegovéWebyKontakt


Význam slova "Víra" mě Bible nenaučila

23. dubna 2010 v 15:49 | Venom |  Havraní Skřeky

Konečně zase něco co bude mít snad smysl. I když bejt váma tak na to nespoléhám. Chtěla jsem napsat cosi na téma "Terorismus". Opravdu mě osvítil duch svatý psací, jenže je pozdě. Tak své zvrácené chutě ukojím alespoň na "Víře". Vážně to chcete riskovat když mě mnozí nazývají artikristem?

A vůbec nevím jak je to napadlo! Totiž... aby bylo jasno, je tu pár neměnných faktů. A to nezmění ani stokrát překřtěnej páprda v sukni. A sice:

Víra způsobila mnoho zla a zbytečných úmrtí.
Když byla u moci církev, často se lidem vedlo dost mizerně. Ne-li pokaždé.
Ve jménu Boha fanatici napáchali neskutečná zvěrstva. Jen proto aby byla o pár let později páchána zvěrstva na nich, protože náhle byla správná víra zcela jiná.
Víra byla jednoduchý argument pro manipulaci s lidmi. Tohle je špatné, protože to řekl Bůh. Hotovo. Koho zajímá, že to jen napsal nějaký pošuk do Bible? Nehledě na to, že se mu to tam možná zamotalo zcela omylem?
A navíc, stačí jeden idiot a tupé stádo ovcí a všechno je naprosto naopak.

Chudáci křesťané, kteří byli v starověkém Římě předhazováni lvům, před zraky krvežíznivých návštěvníků kolosea.

A chudáci obyčejní lidé, kteří byli ve středověku upalováni na hranici jen proto, že vám vyložili karty, nebo léčili pomocí bylinek a zaříkávání.

Ubozí pohané a bezvěrci, ti to taky neměli jednoduché. A nebozí domorodci, kteří se nestačili divit, proč jim ti vycmrdlí lidi co vylezli z obrovskejch lodí cpou nějakýho ukřižovanýho chlápka pod nos a přitom mektají cosi o lásce.

Snad chápete co chci říct. Nám dnes přijde postavené na hlavu, že jeden druhého zabíjel jen proto, že místo před křížem se modlil před hvězdou, totemem, či jiným tělesem. Myslíte si, že ti lidi tenkrát byli tak pitomí? Nebo v tom spíš hrála svou roli manipulace a boj o moc? A kde je ta láska? Kde je ono: Miluj bližního svého?



Víru vám nemůže nikdo vnutit, nezískáte ji naučením hloupých říkaček nazpaměť. Všechno je ve vás. Věřte v cokoli, ale hlavně věřte. Ať už tomu chcete říkat Vesmírné zákony, Bůh, Posmrtný život, Alláh, Buddha... na tom nesejde. Já věřím kupříkladu v zákon schválnosti. Funguje.


Řiďte se svým svědomím. Jen proto, že někdo kdo tvrdí, že má spojení s vaším bohem, ho nemusíte poslouchat na slovo a slepě následovat. Jsem sice křtěná, ale sebe označuju jako ateistu. Vidíte a přesto věřím. V boha kávy (opět nebrat doslova).

Každý se zodpovídá sám sobě. Máte-li černé svědomí, nespraví to dvacet otčenášů. Přece nepotřebujete studovat víru, aby vám došlo, že zabíjet je špatné. Že nemáte nikomu ubližovat. Někdo by možná dodal - líbat osobu stejného pohlaví, což je omyl, protože bůh říkal - miluj bližního svého. Už nekonkretizoval jestli to má být žena. To jen malá narážka na jednu povedenou skupinku na Facebooku - Dám pusu každému, kdo ji bude chtít. Pánové se vykrucují, že jedině holkám. Řeklo se každému, tak každému a basta. Ops. Zase jsme odbočili.

Nebudu vás unavovat svými chorými fantaziemi a raději vám vypíšu něco stručného a výstižného. A trošku pohádkového.



Konečně jsem se rozhlédl a uviděl oblohu a širou krajinu a vdechl sladkou vůni. A řekl jsem si - při bozích, tohle je ale příjemné místo - je možné, že jsem vstoupil do Tašovy země? Vypravil jsem se tedy do této zvláštní krajiny, abych ho hledal.
Přešel jsem mnoho luk a spatřil mnoho květin a mnoho druhů užitečných a krásných stromů, až náhle v úzké soutěsce mezi dvěma skalami mi vyšel vstříc veliký lev. Byl rychlý jako pštros a mohutný jako slon, hřívu měl jako čisté zlato a z očí mu vycházela záře jako ze zlata právě roztaveného v peci. Byl strašlivější než Ohnivá hora v Lagouru a krásou předčil vše, co je na světě, stejně jako rozkvetlá růže převyšuje pouštní prach.

Padl jsem k jeho nohám a myslel jsem si: Zajisté nadešla hodina mé smrti, neboť lev (jenž si zaslouží veškerých poct) bude vědět, že jsem celý život sloužil Tašovi a ne jemu. Avšak je lepší spatřit lva a zemřít, než být tisrokem světa a žít, aniž bys jej kdy uviděl. Přeslavný však sklonil svou zlatou hlavu, dotkl se mého čela svým jazykem a řekl: ,, Synu, buď vítán.'' Já jsem ale řekl: ,, Běda pane, nejsem tvým synem, ale služebníkem Tašovým.'' Odpověděl: ,, Dítě, všechnu tvou službu Tašovi považuji za službu mně.'' Má velká touha po poučení a moudrosti překonala můj strach a zeptal jsem se Přeslavného: ,, Pane, je tedy pravda, že ty a Taš jste jedno?'' Lev zavrčel, až se země zachvěla a řekl: ,, Je to lež. A službu kterou jsi konal pro něj, přijímám ne proto, že on a já jsme jedno, ale protože jsme protiklady. Neboť on a já se od sebe lišíme natolik, že žádný skutek, je-li podlý, nemůže být vykonán pro mne, a žádný skutek, který podlý není, nemůže být vykonán pro něj. A tak, když se kterýkoli muž zapřísáhne Tašem a přísahu dodrží jen kvůli ní samé, přísahal vlastně při mně, ačkoli to neví - a já ho odměním. A když kdokoli učiní krutost v mém jménu, pak, ačkoli vyslovuje jméno Aslan, slouží ve skutečnosti Tašovi a Taš také přijme jeho skutek. Chápeš už, mé dítě?'' Řekl jsem: ,, Pane, jen ty víš, jak velice to chápu.'' Dodal jsem však (neboť pravda mě tížila): ,, Po všechny své dny jsem ale hledal Taše.'' ,, Můj milý'' řekl Přeslavný, ,, kdybys ve skutečnosti netoužil po mně, nebyl bys hledal tak dlouho a tak upřímně. Neboť každý najde to, co skutečně hledá.''

C. S. Lewis - Letopisy Narnie (Poslední bitva)

Není důležité v co věříte, ale jakým způsobem svou víru prezentujete.
 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Vivi Vivi | Web | 23. dubna 2010 v 16:06 | Reagovat

Víra v boha neni sama o sobě špatná. Špatní sou lidi kteří využívají víru jiných ve svůj prospěch. Špatní sou ty kdo kvůli víře vraždí.
A nakonec, nejlepší je stejně věřit jen sám sobě, na nic jinýho se totiž nemůžeme spolehnout víc.

2 Lukáš Lukáš | Web | 23. dubna 2010 v 16:13 | Reagovat

[1]: Víra v boha sice není špatná, ale záleží na tom v jakého boha (či bohy) a především jakým způsobem... ;-)

3 elinkina elinkina | E-mail | Web | 23. dubna 2010 v 16:15 | Reagovat

Souhlasím s tebou.

4 Venom Venom | E-mail | Web | 23. dubna 2010 v 17:46 | Reagovat

Myslím, že bůh jako takový, (nebo tedy bohové) nejsou až tak podstatní, protože nakonec se všichni modlíme k tomu samému. Horší je, jaká kniha nesmyslů se k tomu, či onomu bohovi váže. A jak doslova ji veme věřící.

5 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 23. dubna 2010 v 20:43 | Reagovat

Běda krabaníku, který urazí kartiboha!

6 Evil Evil | Web | 23. dubna 2010 v 21:24 | Reagovat

to není nalepený.. to je vybarvený barvou na sklo :D nanášela jsem to jehlou jak debil, protože se mi šíleně klepaly ruce [:tired:]

7 Evil Evil | Web | 23. dubna 2010 v 21:25 | Reagovat

já nepochopila ten coment.. promin.. je vidět, že mám už totálně dost a měla bych ten comp vypnout :-)

8 Essi Essi | Web | 23. dubna 2010 v 23:11 | Reagovat

Bisexuálové jsou z nás všech nejlepší, protože narozlišujou něco tak marnivého jako pohlaví, prostě jen milujou.
Víš co je zajímavé? Že ďábel má podobu a bůh ne... tak trochu se do toho problému dá vtěsnat celý důvod víry v určitá náboženství. Šoupněte tam hrozivou lidskou kozu, ať se jí bojí.

9 Venom Venom | E-mail | Web | 24. dubna 2010 v 8:32 | Reagovat

[6]: Eh... já nechápu tenhle koment :D

[8]: Přesně tak. Bisexuálové vzali doslova větu - na vzhledu mi nezáleží :-D K tomu ďáblu... lidé se vždycky vyžívali v saďárnách. Proč vypodobňovat někoho hodného, když na popisu ďábla se dá tak krásně vyřádit? :-D

10 without_identity without_identity | Web | 24. dubna 2010 v 9:39 | Reagovat

nemyslím že viera spôsobila mnoho zla a zbytočných úmrtí bola skôr zbraňou ktorú držal v rukách človek...

11 Lilithen Lilithen | Web | 24. dubna 2010 v 10:22 | Reagovat

Nejsem si jistá, ale myslím, že Boha je zakázáno podle Bible zpodobňovat. Asi měl nějaký problém se svou podobou :-D

Myslím, že samotná víra by utrpení nezpůsobovala, kdyby nebyli lidé, co se jí fanaticky chytají. Kdyby si každý věřil v co chtěl a zároveň by toleroval, že jiní prostě nemusí věřit tomu, co on, nemusely být křižácké výpravy či teroristické útoky za účelem šíření jedné víry. Jenže se bohužel vždy najde nějaký s prominutím trouba, co si něco špatně vyloží a jde nastražit bombu do metra, aby ti zlí lidé věděli, že se mají přiklonit na jeho víru, jelikož ta jediná je správná.

Tak mě napadá, že nejlépe je na tom jedna větev... myslím, že buddhismu, ale nejsem si jistá. Její stoupenci jsou natolik dobrosrdeční, že když jdou po cestě, zametají před sebou takovými košťátky, aby náhodou něco nezašlápli. Musí být náročné jít takto třeba nakupovat :-D

12 Venom Venom | E-mail | Web | 24. dubna 2010 v 12:41 | Reagovat

[10]: [11]: Však ano, tak jsem to myslela. Víra sama o sobě není špatná. To lidé. Jestli to vyznělo špatně, pak se omlouvám.

13 Safi Dillingerová Safi Dillingerová | Web | 24. dubna 2010 v 21:58 | Reagovat

Hodně lidí tahle víra dostala z leckjakých sraček. Když člověk tuhle víru hledá, a opravdu Boha najdou, jejich život se odebere hodně dobrym směrem. Ale je to težký. Ne každej dokáže vážně opustit svůj  předchozí život. Byla bych ráda, kdyby se to podařilo mě.. ale nejde to. :-( ale to odbočuju, promiň.

Článek je úžasnej.

14 Evil Evil | Web | 24. dubna 2010 v 22:34 | Reagovat

jo.. my měli malou černou čičí.. dvě.. jednoho strýc zavraždil (podle mě) nebo se zaběhl i s bráchou a už se nevrátil (podle strýce) a pak Vilíka.. no.. a ten.. prostě není.. snad tenhle bude jako on.. ale to nejde poznat.. je to pidi midi..

15 Lily Addams Lily Addams | Web | 27. dubna 2010 v 17:54 | Reagovat

Mě někdy nazývají Satanem, třeba zrovna moje mamka :-D Chtěla jsem psát článek na tohle téma, ale sešlo z toho....jinak ten tvůj článek je fakt dobrý :-)

16 Storyteller Storyteller | Web | 27. dubna 2010 v 19:25 | Reagovat

Muhehehe, poštval bych Venoma do kostela - to by se ale nejspíš vypařil :-D

Nejspíš máš pravdu. Nevím, jestli za lidské oběti může víra, ale řekl bych, že tam bude spíš lidská bezohlednost a fanatismus a je mi upřímně líto všech obětí víry (nejen "čarodějnic", ale i lidí, které rozcuckoval nějaký pitomý fundamentalista a tak).

17 Draculia Astala Draculia Astala | Web | 27. dubna 2010 v 19:54 | Reagovat

Asi máš pravdu, ale jak svou víru prezentujeme, no, to že si na krk hodim deset pentagramů to asi nebude :-D,  víra však sama o Sobě není tak špatná :)

18 Jirka Jirka | Web | 29. dubna 2010 v 15:19 | Reagovat

moc pekny blog :-)

19 Karnager Karnager | 9. ledna 2014 v 18:11 | Reagovat

Dík za ten kousek z letopisů narnie :) dnes jsem si to chtěl dát na fb a půl hodiny jsem to opisoval v knihovně :) budiž ti přičteno k dobru že jsem to nemusel opisovat podruhé :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama










If you look in the mirror and don't like what you see
You can find out firsthand what it's like to be me.
So gather´round piggies and kiss this goodbye,
I'd encourage your smiles, I´ll expect you won´t cry!