Nevedu bleskovky, sonb, řetězáky ani jiné bejkárny a už vůbec nemám KlÁsNý bLoGíSeK! Majlí, HSM a jiné zrůdky pohřbívám zaživa, jejich obdivovatele požírám při plném vědomí, prášek z jejich rozdrcených kostí používám jako make up a jejich popel šňupu místo kokainu. Budiž navěky zatracen ten, kdo reklamu zde narvati hodláš!
DesignReklamyVzkazy AutoroviNávštěvní KnihaKolegovéWebyKontakt


Nové "Pravdy" o Emo

4. března 2010 v 13:13 | Venom |  Havraní Skřeky

Zdravím. Teď zase z trochu jiného soudku. Tohle bude trochu těžší. Kdo slyší slovo Emo, často neví co si pomyslet. Někteří se jej dokonce i bojí vyslovit v hrůze, jak bude jejich okolí reagovat. Hm třeba Venomek je takový případ. Když už to nakousl, měl by se k tomu postavit jako chlap.

Raději rovnou zapomeňte na různé nesmysly, co vám nakukali kamarádi. Zapomeňte na obrázky z internetu... nejlépe zapomeňte i kdo jste vy. Jedem.

Situace je o něco málo lepší než rok či dva zpátky. Tedy řekla bych. Doby kdy si většina lidí pod pojmem "emař" představila cosi uřvaného, černočerného s pořezaným zápěstím, jsou pryč. V současnosti se s touto představou ztotožňují snad jen ti opravdu nejzabedněnější. Popřípadě lidi, kteří nezkoumají věci do hloubky.

Něco vám řeknu. Mám ráda proužky. Nosím je s oblibou. Miluju My Chemical Romance. Mám patku přes oko. Líbí se mi černá, bílá, červená a řvavě růžová v kombinaci s černou. Vedle kluků mě zajímají i holky. Líčím si černě oči. Jsem emo? Nejsem.

Předně... My Chem mají s Emo společnou jen dobu velkého comebacku tohoto stylu. Nejvíc Emo je na nich zpěvákův účes. Média toto splácala dohromady a aby měli větší sledovanost, připojili k tomu pár pravidel. Buď pravý, buď homosexuál nebo to aspoň předstírej, řezej se a hodně plač. Kdyby se někdo aspoň trošičku zamyslel, docvaklo by mu, jak si tato pravidla protiřečí a že je to holý nesmysl a jakási "parodie". To samé jako web feministky.com. Tatáž kategorie.

Oblečení? Ten outfit je pouze dobrovolný. Nezáleží na tom jak jste nalíčení, čím víc proužků tím víc adidas. Ne opravdu není nutné zmalovat se a aby byl výsledný dojem - mrtvola. Záleží na tom co nosíte uvnitř. Jistě, pokud jste aspoň částečně stižení temnotou, asi si nebudete oblékat svítivé hadříky a vezmete za své tmavší barvy a někdo i pár roztomilých kovových ozdůbek. Přiveďte mi metalistku v růžové minisukni. To není že dodržuje pravidla. To je o tom, že se obléká tak jak se jí to líbí.

Pokud hledáte pár znaků (všimněte si že nepíšu pravidel) jak poznat Emo, možná vám poradím.



Emo je tvor EMOtivní. Tu pláče, tu se směje jako blázen, když má vztek tak to taky určitě poznáte, neboť bude dosti pravděpodobně působit rambajz. Je mu putna co si pomyslí ostatní když se před nimi rozbrečí nebo dostane záchvat smíchu ve zcela nevhodnou chvíli. Neskrývá to. Nepřetvařuje se. U Ema nenajdete falešný úsměv, předstíraný zájem, hru na někoho jiného než kým opravdu je.


Emo je tvor též velice tvořivý. Ať už založí vlastní kapelu, nebo se rozhodne psát vlastní povídky, kreslit, fotit... Ema velice ráda vyrábí vlastní věci. Ano, čtete dobře. Nemají zájem o konzum. Nejsou z těch co utrácí prachy za značková trička z předražených metal shopů. Raději si koupí něco obyčejného co si upraví podle sebe. Navlékají korálky, milují barvy na textil, mají zkrátka tvořivého ducha a originální nápady.

Emo je tvor soucitný. Pokud máte problém, emo vás vyslechne a snaží se vám pomoci. Jsou oporou pro své kamarády. Nejsou to sobci, nemyslí jen na sebe. Zajímají se i globální problémy lidstva. Mají ekologické smýšlení. Nesnáší předsudky. Nekonzumují drogy a cigarety. I když spousta jich toto nedodržuje a pálí jednu za druhou. Každý máme své hříchy. Kdo říká že je Emo dokonalé?

Emo má rádo tvrdší muziku, nicméně mu nikdo nemá právo diktovat co musí a co nesmí poslouchat. Ano, většina z nich zná My Chemical Romance, poslouchá je a není to jen jejich emotivním projevem. Pokud je v hudbě řev, smích, pláč a pokud mají texty hloubku a příběh, je vysoká pravděpodobnost, že si ji Emo oblíbí.

Možná jsem na spoustu věcí zapomněla, takže neváhejte a klidně mě v komentářích doplňte. Něco neuvádím záměrně, protože jsem se o tom zmínila v předchozích článcích v rubrice Life Styles.

Teď k oněm výše zmíněným nesmyslům. Sebepoškozování značí problém. Problém se sebou samým, s nezvládáním svých pocitů. Velké procento těch, kteří si ubližují to dělá proto, že potřebují přehlušit smutek. Psychickou bolest už nedokážou déle snášet a tak ji přetransformují v něco jiného. Co to má s emo společného? Vůbec nic. Dalo by se říct, že si tohle chování s původní myšlenkou tohoto stylu přímo protiřečí. Potřebuješ plakat? Tak plač. Pryč s předsudky a řečmi, že pláč je projevem slabosti. Není důvod se přetvařovat a ničit se. Ať už zvenčí, nebo zevnitř.






Ne proboha... emo se nestanete tím, že začnete psát JaKo PhRaSe. Tohle vymyslely puberťačky stižené zákalem mozku (je jedno jaké barvy). Málem mě omyli když jsem našla rozdělení na emo jemné a tvrdé.

Jemné - hadříky mají více barev než jen černou, černá smutek, červená láska... žlutá... už nevím co. Sorry.
Tvrdé - pouze černá, smutek a sebepoškozování.

Nenechte se vysmát. Emo je jen jedno. To co jsem vám nastínila výše. To ostatní je jen smutná póza. Copak má s vašimi pocity co do činění ZhAsEqNuTý CaPs LoCk? Muuuck???

Jak být správný hip hoper..
1. Buď levý
2. Buď heterosexuál
3. Když nejsi tak to aspoň předstírej
4. Co nejvíc hul, musíš být pořád zhulený
5. Ven choď pouze v o pět čísel větším pyžamu
6. Při teplotách nad 27,5 stupně Celsia smíš sundávat čepici s rovným kšiltem.
7. Nezapomínej na bod 4

Už chápete co tím chci říct?

Prosím, pokud si chcete hrát na emaře, jen kvůli stylovejm hadříkům a černýmu háru... buďte tak laskaví a zapomeňte na to dřív, než budete svému okolí k smíchu. Fajn, noste si oblečení jaký se vám líbí, ale nehrajte si na něco co nejste.

Doufám, že jsem příliš lidí nepohoršila a doufám že emata, která jsou teprve ve vývoji, mi nezaspamují bloček rozzuřenými komentáři. Mír s vámi.
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Caprien Caprien | Web | 4. března 2010 v 13:25 | Reagovat

lol, já emaře osobně moc ráda nemám...
líbí se mi těch 7 bodů jak nýt správný hoper :D

2 Cherees Cherees | E-mail | Web | 4. března 2010 v 13:45 | Reagovat

7 bodů je supr:D

Jinak o Emu je u hodně lidí divná představa. přesně jak si psala. Řežou se, hlavu dolů,.. Jo, ano, občas si z toho děláme ve škole legraci. Ale nejvíc mě zaráží, že ty 13letý nanynky si na Emo hrajou. Joo, teď budu smutná, budu brečet, a budu děsně Emo. Ted jsem v nějaké diskusi/foru četla, že holka už nechce být emo, ale hoperka. Ptala se tam, jestli mlůžu "přestoupit". Některý dětičky jsou fakt zabedněnci..

Já si třeba černě maluju oči - matinka mi občas řekne, že vypadám jak kurva.. Ale to ještě neznamená, že jsem Emo..

Njn, je to těžký. každý se snaží někým být, ale nikdo už není originální. ;-)

3 __Kejko__ __Kejko__ | Web | 4. března 2010 v 13:47 | Reagovat

drsnej článek  :D

4 Yoshika-chan Yoshika-chan | 4. března 2010 v 13:51 | Reagovat

klidně se přiznám, že většinu z těch věcí jsem nevěděla...možná proto, že se o Emo nezajímám a beru je jako ostatní. Je mi fuk, co si lidi oblíkaj, jak se malují...A na žádnýho emaře jsem ještě nenarazila, takže to bude i tím...Každopádně článek je zajímavej, poutavej a jsem ráda, že jsem si ho přečetla :) Nikdy jsem nic proti emařům neměla...ano, těm pravidlům jsem se zasmála, občas přihodím nějakej ten fórek na jejich účet, ale to dělám např. i u blondýnek...ale to je všechno. Vážně nechápu, co si ti lidi, kteří si z nich dělají sradnu myslí...a ještě víc nechápu ty puberťačny, který si na ně hrajou...

P.S.: těch 7 pravidel - dobrý :D

5 Yoshika-chan Yoshika-chan | Web | 4. března 2010 v 13:54 | Reagovat

[2]: nj, někteří lidi chtějí být za všech okolností "cool"...

6 Cervenej_cudlik Cervenej_cudlik | Web | 4. března 2010 v 14:20 | Reagovat

Uz hodne dlouho jsem necetla inteligentni clanek na tohle tema, ale tady je to vystizeno pekne. Nejdulezitejsi je proste byt sam sebou, ja treba posloucham rada metal, ale nechodim cely dny jen v cernym, pritel mi to vycita, ze jsem ostuda metalistu. Je mi to fuk:)
A tech 7 bodu - luxus:D:D

7 Razor Blade ^^ Razor Blade ^^ | Web | 4. března 2010 v 14:33 | Reagovat

tak tenhle članek..fakt pecka..X]
cenním..

8 Sabusha Ludwik Sabusha Ludwik | Web | 4. března 2010 v 14:58 | Reagovat

čauky tenhle tvuj článek mě docela zaujal..já osobně jaks řekla ,,emař,,sem a docela to sedí to cos řekla už sem takovejkhle podobnej článek psala taky na svuj minulej blog ale neni to prostě k ničemu.každej věří tomu co si přečte v těch pravidlech a pak to je z toho uplná blbost.takže ještě jednou chválim článek(smích) :D  :D  :D a jištak koukni na muj blog dik měj se :-)

9 hanichka hanichka | Web | 4. března 2010 v 15:02 | Reagovat

Moc hezky :) Mě taky štve, co lidi říkaj o emácích a že mě označujou za emo, když se tvářím ne zrovna vesele. Ale strašně se mi zamlová ta emo móda, ty holky (a kluci) co se tak oblíkaj a líčej se mi většinou strašně líběj :) A taky se mi pak líbí většina punks, zbožňuju glády a křiváky...ale co to říká o člověku, že. To je jen tak na kouknutí, obdivování a jestli by se s tím dalo mluvit, to je jiná. Tím nechci říct, že by nedalo, chápeš. Člověk v džínách je totiž často mnohem blbější než ti, co se oblíkaj trošku výraznějc. Btw, jejich odvahu bych chtěla mít...
A ještě jednou, je to skvěle napsanej článek.

10 Christina Christina | Web | 4. března 2010 v 16:26 | Reagovat

Skvělej článek, konečně rozumná řeč, úplně mě nasere když někdo říká "nejsi emo neřežeš se" a podobný hovadiny.My chemical romance je něco do punku mám pocit...ne? je to úžasnej článek a myslim že by si ho mělo přečíst víc lidí ač je to nezajímá máš naprostou pravdu a mimochodem máš dobrej blog :)a těch 7 pravidel jak bejt správnej hoper to je úžasný xDD

11 Ziky Orias Ziky Orias | E-mail | Web | 4. března 2010 v 17:22 | Reagovat

Vše co jsem měla po přečtení článku v plánu říci, bylo již v komentářích řečeno.
My Chem posloucham kolikrát taky, v mojí skříni převládá černá, ale taky si beru třeba džíny, které mají protlačené díry v kolenech a že na nich je nevypratelný flek od barev na sklo (či jiného sajrajtu, nejsem si přesně jistá od čeho se tam ta zelená vzala :-D) mi je fuk. To že moje zrzavá kštice vypadá po pěti minutách po učesání jako kdybych se dva dny nečesala - to je to poslední co mě zatěžuje. Souhlasím, nejde o zevnějšek.
A normálně Venome, povim ti že já sem potkala i snesitelný hopery. Neuvěřitelné, což? xD

12 Venom Venom | E-mail | Web | 4. března 2010 v 17:23 | Reagovat

Děkuju vám všem za pozitivní ohlasy. Bála jsem se, že tu najdu nějakého anti-oponenta  :D jsem ráda že existují lidi, co neposuzují člověka podle počtu proužků.

K My Chem... řekla bych že jejich ranná tvorba je čistej punk, pak to trošku řízli alternativním rockem a podle toho co čtu na oficiálkách bude jejich nové cd typical emerikn rock n' roll. Máme se nač těšit  :-D

13 Evil Deed Evil Deed | Web | 4. března 2010 v 19:53 | Reagovat

myslím, že o sobě můžu (hrdě!!) prohlásit, že já být emař a fucking goth v jednom.. jojo.. ať se to někomu líbí nebo ne.. nebudu se měnit.. a za svými názory si stojím :-)

14 Ziky Orias Ziky Orias | E-mail | Web | 4. března 2010 v 20:25 | Reagovat

Ano ano Venome, tomu se říká postřeh :-D ovšem to je přehlédnutelný detail x) Jediný co mě na Sweeneym štve je, že jsem si to stáhla nějak blbě tudíž "zpívaných pasáží" (kterých tam je ku mé smůle poměrně dost) nejsou ani cz titulky, což je pro někoho s mojí znalostí anglického jazyka velice stresující. Takže se du poohlídnout po češtině :-D Ale vypadá to slibně x)

15 Jimmy Jimmy | E-mail | 4. března 2010 v 22:02 | Reagovat

Řekla bych, že se vším souhlasím. Ale jedna věc mi pořád nejde do hlavy... Jak se člověk stane emem? Jde to vůbec, zničehonic se rozhodnout 'tak a teď budu emo'? Nebo je to celoživotní vývoj? Lidi se mě často ptají, jestli jsem emo, gothic, metalista, punker a já nevím co nebo si na to jen hraju a já si tak říkám, to se člověk musí nejdřív někam zařadit, než se může chovat, mluvit a oblíkat jak se mu líbí? Kdybych to přirovnala... třeba k politice... musí člověk oddaně podporovat jednu konkrétní stranu na to, aby mohl mít vlastní politický názor?

O sobě bych řekla, že nejsem nic - co se týče stylů. Nebo ještě líp, že jsem to já. Proč to nestačí? :)

16 Venom Venom | E-mail | Web | 5. března 2010 v 8:01 | Reagovat

[15]: Co já vím tak jsem se většinou setkala s přístupem, že dotyčný poprvé slyšel o emo a řekl si - vždyť to jsem celej já :-) ale určitě to nějaký vývoj má. Člověk si může říct že teď se budu chovat jinak, něco jako předsevzetí... Měníme se co chvíli.

Já se taky vysloveně k žádnému stylu nehlásím, pokud někdo řekne goth, nevyvracím ani nepodporuju. Nazývají mě punkerem, metalistou.... je mi to putna. Stačí že mám černé hadry, poslouchám co se mi líbí a i když se řadím k Těm Temným, jsem pořád sama sebou. A o tom to myslím je.

17 Cady &  Enemy Cady & Enemy | Web | 5. března 2010 v 16:55 | Reagovat

Tvrdý a jemný emo? A sakra, já si myslel, že větší ptákovinu než pravidla už nejde vymyslet  :-D Sedmero pro hopery, dokonalost :D Souhlas se vším, tohle by už některé ty trubky mohly pochopit a přestat házet špínu na něco takovýho. I když to bych byl hodně naivní...

18 Tomoko -^^- Tomoko -^^- | Web | 6. března 2010 v 1:02 | Reagovat

Dobře jsi to napsala.Bohužel někteří mozkově vyšinutí jedinci by ani tohle nepochopily.Já Emo nejsem,bohužel dost lidi si to myslí,neříkám že mi to připadá nějak nepříjemné,ale nerada se zařazuju.A ty pravidla pro hopery sou hezký :P

19 CorpseOnHoliday CorpseOnHoliday | Web | 6. března 2010 v 18:51 | Reagovat

Hele, já jsem ale ke klipu písničky Desolation Row če tla komentář od nějakého fandy, že Chemici už nejsou EMO ale PUNKeři, takže máš zastaralý info ;-) Mimochodem, před touhle vlnou prý zase lidi hodně šli po gothicích, před tím určitě zase po někom... Já si prostě myslím, že lidi někdy potřebují k něčemu tíhnout a ve skrz naskrz ateistické zemi když už ne k náboženství, tak hold k módě...ale možná se pletu. Mě se prostě líbí co se mi líbí a neřeším to. Když někdo jo, je to jeho problém. Mííír!;-)

20 Deren Deren | E-mail | Web | 6. března 2010 v 19:33 | Reagovat

Emo, věčný to pojem. Vzhledem k těm pozérskym debilům k tomu mám zápornej vztah. A pozérský emaře bych vraždil! Kvůli nim se stalo, že když lidi vidí někoho v černém oblečení (metalistu, gothica, rockera atd.) tak si automaticky myslí, že je emo (nutno podotknout, že to pozérské emo). A těmhle lidem těžko vysvětlíte, že nejste.
Aspon že éra emařských blogísků, profilů na libku a lidech a nevim co dalšího už pominula. To samý jako s těma odpornýma Tokio Hotel, ještě dnes je ze srdce nenávidim. A btw, když někdo řekne, že MCR nebo Billy Talent sou emo kapela, tak mám chut rozbíjet ústa.

21 Essi Essi | Web | 6. března 2010 v 21:27 | Reagovat

Emo styl pro mě znamená jen oblíkání, ale když mi někdo řekne že je Emo, představím si jedince s jistými vlastnostmi (jako píšeš ty). Emo není styl, je to typ lidí.

22 Crocuta Crocuta | Web | 10. března 2010 v 18:07 | Reagovat

Omlouvám se, že sem tak vtrhávám, ale dle mého názoru je EMO člověk jako každý jiný. S tím, že na to „jiný“ lze dát stejný důraz jako na „každý“. Každý jsme jiný a to, že skupinka lidí proběhne Nosferatu shopem a pak abyste je od sebe rozeznávali na základě DNA neznamená, že jsou všichni stejní a v peněžence vedle drobných schovávají žiletky.

Mají určitou image, která se dokonale hodí k období života, v němž se právě nacházejí, mají ji rádi, piplají si ji k vlastní spokojené dokonalosti a nebrečí nad každou blbinou, i když je to oblíbený názor. Člověk, který škatulkuje je stejný b-l-b jako ten, kdo tvrdí, že bez dodržování pravidel stylu nemáte právo tvrdit, že máte ten styl rádi nebo nedej proužku se k němu řadit.

Zjednodušeně: každý ať si nosí to, co má rád, protože život (a hlavně mládí, kdy všechny tyhle extravagantní blbinky sluší nejvíc) máme jen jeden a není jediný důvod, proč se ve vizuálním sebevyjádření nechávat svazovat někým, kdo si myslí, že se mu zjevil Duch Svatý Správný. Všechno je možné a jen do toho, je-li člověk spokojený, pokud není z hlediska charakteru zralý na eutanázii.

Nenávidím EMO a lidi v něm zainteresované? Proč? Na to nemá právo nikdo. Tolerance je řešení, ne zášť nebo přímo útok.
Věta by měla znít: Nelíbí se mi ten styl a asi bych si s těmi lidmi neměla co říct. Jasně, proč ne? Nikdo nikoho nenutí uzavřít pak přátelství na život a na smrt a sedět spolu v jedné místnosti bez oken a dveří.

Pozérství je ovšem jiná kategorie a táhne se napříč vším, co nezapadá do „normy“, ale co se ukazuje jako prodejné a IN. EMO jen tuhle nemoc chytilo v plné ráně, ale nebude to ani první, ani poslední styl, který to čeká a zasadí mu to citelnou ránu.
Jak se s tím vyrovnají ti, kterých se to týká, to už je jejich boj.

23 Lúmenn Lúmenn | Web | 12. března 2010 v 11:04 | Reagovat

Tak jsemv podstatě emo:D Ale ne, podle mě je jakákoli nálepka stylu zbytečná a hotůvka. Jinak návod jak být hoper mě uzemnil:D

24 Living Disaster Living Disaster | Web | 13. března 2010 v 20:47 | Reagovat

Ah. Po dlouhé době další člověk který má stejný názor jak já. Svět na tom ještě není tak špatně.

25 Tabitha ren Moore Tabitha ren Moore | Web | 14. března 2010 v 11:09 | Reagovat

slečno já vám miluji :D když totiž někde  narazím na článek co má v titulku emo děsím se co za blud pod perexem najdu a jak se zase naježím nad nesmyslnými "bravo" keci 10letých holčiček.Ovšem tohle mě potěšilo,protože je to pravda.Nevím co víc k tomu říct,prostě konečně někdo kdo má přehled a ví o čem to je,ne jen další přihloupý návod z brava nebo popis z blogu 12leté slečinky co objevila svou novou cestu na půl roku než ji to přejde...

26 Annette Annette | Web | 17. března 2010 v 2:50 | Reagovat

Tak nějak souhlasím,akorát MCR nejsou emo,a většina emařů je ani neposlouchá:)ale záleží jak kdo ;-)

27 Venom Venom | E-mail | Web | 17. března 2010 v 7:44 | Reagovat

[26]:Netvrdím že jsou emo, to byla pochopitelně ironie, včetně patky přes oko a proužkovanejch hadrů.

28 Petra Petra | Web | 1. dubna 2010 v 21:53 | Reagovat

Podle výše napsaného, jsem asi ještě žádnýho emo člověka nepotkala :-D

Já sama se neřadím k žádnýmu stylu, prostě jsem jaká jsem...

29 Hate Hate | Web | 3. dubna 2010 v 12:53 | Reagovat

Já proti emařům nic nemám. Jediný, co mi vadí, jsou ty desetiletý pózeři, který si myslí, jak děsně jsou "emo" (nebo který si myslí, že jsou cokoli jinýho) a ví o tom úplný houby... Já osobně nejsem emo, ale i tak mě takový lidi dokážou solidně nas...štvat.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama










If you look in the mirror and don't like what you see
You can find out firsthand what it's like to be me.
So gather´round piggies and kiss this goodbye,
I'd encourage your smiles, I´ll expect you won´t cry!